Veckans

tänker flytta detta till fredagar, för då har jag (oftast) tid att lägga upp detta

Själv

förtroende

jag, säkert många andra också vill ju bli modeller. läser ofta på bloggar ''har ju fortfarande drömmen om att bli modell, men vi får se hur det blir med det''. varför ? jo, jag tror det är för man inte accepterar sig själv. alla är perfektionister och söker alltid fel hos oss själva, fel som ingen annan märker. vi dras till /vill ju ha det som vi tycker är snyggt. och alla tycker ju att olika saker är snyggt. nån hatar sin näsa medan någon annan tycker att den är 2 kill for. nån älskar sina händer medan någon tycker att dom är för spinkiga. därför finns det egentligen inget som kan kallas perfekt, för ingen människa i världen kan bestämma vad det ordet är. så vad du kan göra för att få bättre självförtroende äratt:

 

Ställ dig framför spegeln

och denna gången istället för att se dina brister och hacka ner på dig själv, se dom vackra delarna som du gillar men ofta glömmer bort. upprepa sedan det för dig själv eller säg det, t.ex. ''gud vilka snygga ben jag har''. istället för ''gud va mycket fett jag har, jag är så tjock''.


Hacka ALDRIG ner på dig själv

och låt inte nån annan heller gör det. om du nu spelar t.ex. fotboll. ska passa nån och missar. varför låta dig själv eller nån annan säga till dig (eller om du själv tänker det) ''fan va dålig du är''', ''jag suger'' eller att någon pustar ut och typ typ viskar ''men åååhhh, va dåligt''. det kommer du aldrig må bra av, så varför trycka ner dig själv, eller låta nån annan göra det istället för att tänka, eller säga ''grymt anfall'', ''det går bättre nästa gång'' osv. det mår du mycket bättre utav.

 

Jämför dig inte med andra

att alltid jämföra sig med andra är aldrig bra. det får dig att känna dig underlägsen och får dig att må dåligt. skriv ner allt du är bra på och fokusera på det istället !

 

Hitta en bra förebild

välj någon som du ser upp till. tänk ut vad det är hos denna person som gör att du ser ut till honom/henne och inspereras av det.

 

Ta inte allt så personligt

alla kan vara taskiga, särskilt tjejer. med allt skitsnack, alla rykten, lögnar osv. och det är ganska lätt att bli sårad, eftersom att ord gör ondare än slag. så utgå inte från att vill dig illa eller att folk tycker illa om dig när dom är kaxiga. ta dom tykna kommentarerna istället med en klackspark. ofta är dom som är riktigt jävliga mot dig avensjuka och gör allt för att skada dig genom att du får dålig självkänsla så att som kan känna sig bättre.

 

Smink

alla har något dom vill förändra i ansiktet, jag med. då vill de oftast täcka över det med smink och kosmetika. varför fokusera på det dåliga istället för att framhäva det vackra ? så att istället för att du täcker så framhäver du andra delar som gör att de ''fula'' delarna får mindre uppmärksamhet.

 

Ge och ta emot beröm

du vet själv hur glad du blir när någon säger något så enkelt som ''fin tröja''. så varför inte ge folk beröm om du t.ex. tycker att någon är extra fin just idag. visst det kan vara lite svårt att berömma och ge komplimanger men folk blir faktiskt glada av det och du kommer säkert att få beröm tillbaka.

 

nu tänker inte jag säga att jag är så duktig och gör allt detta. däremot försöker jag, men det är inte jättelätt. sedan så tycker jag inte att jag är världbäst och jättesnygg och jämför mig ofta med andra. men jag blir också insprerad utav dom om är bättre än mig. och ni som vill bli modeller men redan har gett upp (nu snackar jag om de tjejer som är 13-16 år och har gett upp sina drömmar om att bli modeller för att de tycker att de själva är för fula) hur kan det skada er om ni går på en casting ? om ni får jobbet så är det ju helt fantastiskt, och om ni inte får det så förlorar ni ju inget på det. och t.ex. victoria's secret modellerna som jag vet att en hel del tjejer ser upp till, är inte lika vackra utan allt smink (lägger in en bild nedan) smink gör skillnad, men om du har bra självförtroende så strålar insidan igenom och gör utsidan vackrare. 

detta inlägget blev lite konstigt tycker jag, men jag hoppas att jag hjälpte er


Kommentarer
Postat av: alba-cuz music is my language and dance is the way I walk

Bra skrivet :)

2012-01-28 @ 18:46:42
URL: http://albaa.se/

Kommentera här:

Ditt vackra namn:
Är du bäst?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0